Saturday 20 November 2021

سورۃ الواقعہ کی فضیلت کا ثبوت


(1)حَدَّثَنَا عَمْرُو بْنُ طَارِقٍ، عَنِ السسَّرِيِّ بْنِ يَحْيَى، عَنْ أَبِي شُجَاعٍ، عَنْ أَبِي ظَبْيَةَ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ، قَالَ: " إِنِّي قَدْ أَمَرْتُ بَنَاتِي أَنْ يَقْرَأْنَ سُورَةً كُلَّ لَيْلَةٍ، فَإِنِّي سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: «مَنْ ‌قَرَأَ ‌سُورَةَ ‌الْوَاقِعَةَ كُلَّ لَيْلَةٍ لَمْ تُصِبْهُ فَاقَةٌ (‌أَبَدًا)»

ترجمہ:

حضرت ابن مسعودؓ سے روایت ہے کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے ارشاد فرمایا: جو شخص ہر رات سورہٴ واقعہ پڑھتا ہے وہ (کبھی بھی) فاقے کی حالت کو نہیں پہنچتا۔

[فضائل القرآن-امام أبو عبيد القاسم بن سلام (م224ھ) : ص257]

(مشيخة-يعقوب بن سفيان الفسوي(م277ھ): حدیث نمبر 13)

(مسند-امام الحارث(م282ھ): حدیث نمبر 721)

(عمل اليوم والليلة-ابن السني(م364ھ): حدیث نمبر 680)

(فضائل القرآن-المستغفري(م432ھ) : حدیث نمبر 938)

[شعب الإيمان-امام البيهقي(م458ھ) : حدیث نمبر 2268]

[الترغيب والترهيب-الأصبهاني (م535ھ): حدیث نمبر 957]

تفسير الزمخشري(م538ھ):4/471

الأحكام الكبرى:4/34، الأحكام الوسطى:4/337-عبد الحق الإشبيلي (م581ھ)

السنن والأحكام عن المصطفى-ضياء الدين المقدسي(م643ھ): حدیث نمبر 2694

الأذكار-النووي(م676ھ) ت الأرنؤوط : حدیث نمبر 323

تفسير البيضاوي(م685ھ):5/184

تفسير النسفي(م710ھ):3/431 سورۃ الواقعہ:76

مشكاة المصابيح-التبريزي(م741ھ): حدیث نمبر 2181

تفسير-ابن عرفة(م803ھ) النسخة الكاملة:4/150

إتحاف الخيرة المهرة بزوائد المسانيد العشرة-البوصيري (م840ھ): حدیث نمبر 5849

المطالب العالية بزوائد المسانيد الثمانية-ابن حجر العسقلاني (م852ھ): حدیث نمبر 3742

جامع الأحاديث-الجلال السيوطي (م911ھ): حدیث نمبر 23441

الجامع الصغير وزيادته-الجلال السيوطي (م911ھ): حدیث نمبر ‌‌12546

[بغية الباحث: 226، والجامع الصغير: 2/ 634]








(2)عن أبي ظَبْية قال: مرض عبد الله بن مسعود فعاده عثمان بن عفان رضي الله عنهما فقال ما تشتكي قال ذنوبي قال فما تشتهي قال رحمة ربي قال ألا أدعوا لك طبيبا قال الطبيب أمرضني قال ألا أمر لك بعطائك قال لا حاجة لي فيه قال يكون لولدك من بعدك قال قال أتخشى على ولدي الفقر أمرت بناتي بقراءة سورة بسورة الواقعة فإني سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول من ‌قرأ ‌سورة ‌الواقعة كل ليلة لم تصبه فاقة أبدا۔

ترجمہ:

ابو ظبیہ فرماتے ہیں:

جب عبداللہ بیمار ہوئے جس بیماری سے آپ جاں بر نہ ہوئے، اس بیماری میں عثمان بن عفان رضی اللہ عنہ ان کی عیادت کے لیے تشریف لے گئے، پوچھا: آپ کو کیا شکوہ ہے؟ فرمایا: اپنے گناہوں کا، دریافت کیا: خواہش کیا ہے؟ فرمایا: اپنے رب کی رحمت کی، پوچھا: کسی طبیب کو بھیج دوں؟ فرمایا: طبیب نے ہی تو بیمار ڈالا ہے۔ پوچھا: کچھ مال بھیج دوں؟ فرمایا: مال کی کوئی حاجت نہیں، کہا: آپ کے بچوں کے کام آئے گا، فرمایا: کیا میری بچیوں کی نسبت آپ کو فقیری کا ڈر ہے؟ سنئے! میں نے اپنی سب لڑکیوں کو کہہ دیا ہے کہ وہ ہر رات کو سورۃ الواقعہ پڑھ لیا کریں میں نے رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم سے سنا ہے کہ جو شخص سورۃ الواقعہ کو ہر روز پڑھ لیا کرے اس کو ہرگز ہرگز فاقہ نہ پہنچے گا۔

[من حديث أبي بكر أحمد بن علي بن لال عن شيوخه(م398ھ): حدیث نمبر 9]

تفسير الثعلبي:حدیث نمبر 2981

شعب الإيمان-امام البيهقي(م458ھ) : حدیث نمبر 2267

ترتيب الأمالي الخميسية-الشجري(م499ھ) : حدیث نمبر 2876

التمهيد - ابن عبد البرؒ(م463ھ)- ت بشار: 3/666

محاضرات الأدباء-الراغب الأصفهاني(م502ھ) : 1/507

غرائب التفسير وعجائب التأويل-أبو القاسم الكرمانيؒ (بعد 531): 2/1175

تاريخ دمشق لابن عساكرؒ(م571ھ) : 33/186

أسد الغابة في معرفة الصحابة ط العلمية-امام ابن الأثير(م630ھ) :‌‌3182(3/381)

تفسير القرطبي(م671ھ):17/194 سورۃ الواقعہ

تهذيب الأسماء واللغات-النووي(م676ھ):1/290، الفتوحات الربانية على الأذكار النواوية:3/279

المدخل-ابن الحاج (م737ھ) :4/115

تخريج أحاديث الكشاف-الزيلعي(م762ھ) : 2/411

تفسير النيسابوري(م850ھ) : 6/247

تفسير ابن كثير(م774ھ) - ت السلامة : 7/511 سورۃ الواقعہ

تاریخ ابن کثیر=البداية والنهاية ط الفكر:7/163





وَكَانَ أَبُو ظَيْبَةَ ‌لَا ‌يَدَعُهَا ‌أَبَدًا۔

ترجمہ:

اور(اس واقعہ کے راوی) ابوظبیہ بھی اس (سورۃ الواقعہ کو بلاناغہ پڑھنا) کبھی نہیں چھوڑتے تھے۔

[تفسير البغوي(م510ھ):8/28- طيبة]

تفسير الخازن(م741ھ):4/234

اللباب في علوم الكتاب-ابن عادل (م775ھ):18/450

السراج المنير-الخطيب الشربيني (م977ھ):4/201




















(3)حضرت مسروقؒ سے روایت ہے:

من أراد أن يعلم نبأ الأولين والآخرين، ونبأ أهل الجنة، ونبأ أهل النار، ونبأ أهل الدنيا، ونبأ أهل الآخرة، فليقرأ سورة الواقعة

ترجمہ:

جو چاہے کہ وہ جانے خبریں اولین اور آخرین کی، اور خبریں(خوبیاں)جنت والوں کی، اور خبریں(خامیاں)جہنم والوں کی، اور خبریں دنیاوالوں کی، اور خبریں آخرت والوں کی۔۔۔۔تو وہ پڑھے سورۃ الواقعہ۔

[تفسير الثعلبي:2982]




(4)حضرت ابی بن کعبؓ سے روایت ہے کہ رسول اللہ ﷺ نے ارشاد فرمایا:

من قرأ سورة الواقعة لم يكتب من الغافلين ويبعثه الله يوم القيامة من المقربين۔

ترجمہ:

جو پڑھے سورۃ الواقعہ تو نہیں لکھا جائے گا اسے (کافروں جیسا)غافل لوگوں میں سے اور اسے اٹھائے گا اللہ قیامت کے دن مقرب لوگوں میں۔

[تفسير الثعلبي:2982، التيسير في التفسير-أبو حفص النسفي(م537ھ):14/231]



(5)حضرت انس بن مالکؓ سے روایت ہے کہ رسول اللہ ﷺ نے ارشاد فرمایا:

علموا نساءكم سورة الواقعة فإنها سورة الغنى۔

ترجمہ:

اپنی عورتوں کو سورۃ الواقعہ سکھاؤ، کیونکہ یہ مالدار کرنے والی سورت ہے۔

[الفردوس بمأثور الخطاب:4005، زهر الفردوس = الغرائب الملتقطة من مسند الفردوس:1969، المطالب العالية محققا:15/ 311]




سورۃ الواقعۃ کی فضیلت احادیث سے ثابت ہے کہ  اس سے رزق میں تنگی نہیں آتی ۔تاہم یہ فضیلت رات کے کسی بھی  حصہ میں پڑھنے سے حاصل ہوسکتی ہے۔ خاص مغرب کے بعد پڑھنا ضروری نہیں۔

اگرچہ یہ احادیث ضعیف ہیں تاہم  ایک تو ان میں ضعف کم ہے۔

دوسرا یہ متعدد طرق سے منقول ہےاور ایسی ضعیف احادیث فضائل اعمال میں چند شرائط کے ساتھ  قابل عمل شمار ہوتی ہیں:


1ــ  ضعف شدید نہ ہو ، ضعف شدید راوی کے متہم بالکذب یا فحش غلط کی وجہ سے ہوتا ہے۔(اس حدیث میں ایسا کوئی راوی نہیں جو متہم بالکذب فاحش الغلط ہو۔)


2ــ  کسی معمول بہ اصل کے مطابق ہو،قرآن ،حدیث ،اجماع اور قیاس کے مخالف اس کا مضمون نہ ہو۔(یہ حدیث بھی کسی  شرعی اصل کے خلاف نہیں ہے۔)


3ــ اس حدیث پر عمل کرتے ہوئے یہ اعتقاد نہ ہو کہ یہ رسول اللہ ﷺ سے ثابت ہے بلکہ احتیاطا اس پر عمل کیا جائے۔


            لہذا مذکورہ بالا شرائط کی رعایت رکھتے ہوئے اس حدیث  پر عمل کیا جاسکتاہے اوراسے آگے بھی  بیان کیا جاسکتا ہے۔


الحَدِيث الْحَادِي عشر عَن رَسُول الله صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّم َ أَنه قَالَ : “من قَرَأَ سُورَة الْوَاقِعَة فِي كل ليله لم تصبه فاقة أبداَ”.


قلت (القائل هو الزيلعي ت 762هـ ) رَوَاهُ الْبَيْهَقِيّ فِي شعب الْإِيمَان فِي الْبَاب التَّاسِع عشر من حَدِيث الْحجَّاج ابْن منهال ثَنَا السّديّ بن يَحْيَى الشَّيْبَانِيّ أَبُو الْهَيْثَم عَن شُجَاع عَن أبي فَاطِمَة أَن عُثْمَان بن عَفَّان عَاد ابْن مَسْعُود فِي مَرضه فَقَالَ مَا تَشْتَكِي قَالَ ذُنُوبِي قَالَ فَمَا تشْتَهي قَالَ وَجه رَبِّي قَالَ أَلا نَدْعُو لَك طَبِيبا قَالَ الطَّبِيب أَمْرَضَنِي قَالَ أَلا آمُر لَك بِعَطَائِك قَالَ منحتنيه قبل الْيَوْم فَلَا حَاجَة لي فِيهِ قَالَ تَدعه لأهْلك وَعِيَالك قَالَ إِنِّي عَلَّمْتهمْ شَيْئا إِذا قَالُوهُ لم يَفْتَقِرُوا سَمِعت رَسُول الله صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّم َ يَقُول (من قَرَأَ الْوَاقِعَة كل لَيْلَة لم يفْتَقر)انْتَهَى.

(تخريج الكشاف : 3/411 ، رقم الحديث : 1295 ، ط : دار ابن خزيمة)


وقال أيضا : فقد تبين ضعف هَذَا الحَدِيث من وُجُوه.


أَحدهمَا : الِانْقِطَاع كَمَا ذكره الدَّارَقُطْنِيّ وَابْن أبي حَاتِم فِي علله نقلا عَن أَبِيه.وَالثَّانِي : نَكَارَة مَتنه كَمَا قَالَ أَحْمد. وَالثَّالِث ضعف رُوَاته كَمَا ذكره ابْن الْجَوْزِيّ.وَالرَّابِع : الإضراب فَمنهمْ من يَقُول أَبُو طيبَة بِالطَّاءِ الْمُهْملَة بعْدهَا يَاء آخر الْحُرُوف كَمَا ذكره الدَّارَقُطْنِيّ وَمِنْهُم من يَقُول بِظَاء مُعْجَمه بعْدهَا بَاء موحده وَمِنْهُم من يَقُول أَبُو فَاطِمَة كَمَا ذكرهمَا الْبَيْهَقِيّ وَمِنْهُم من يَقُول أَبُو شُجَاع وَمِنْهُم من يَقُول عَن أبي شُجَاع وَقد اجْتمع عَلَى ضعفه الإِمَام أَحْمد وَأَبُو حَاتِم وَابْنه وَالدَّارَقُطْنِيّ وَالْبَيْهَقِيّ وَابْن الْجَوْزِيّ تَلْوِيحًا وَتَصْرِيحًا وَالله أعلم.وَذكره النَّسَائِيّ فِي كتاب الكنى فَقَالَ أَبُو ظَبْيَة شُجَاع عَن ابْن عمر رَوَى عَنهُ السّري بن يَحْيَى انْتَهَى.

(تخريج الكشاف : 3/414 ، ط : دار ابن خزيمة)


الصواب من الله ورسوله ، والخطأ مني ومن الشيطان

1 comment: