Monday 10 September 2012

حدیث : مجھے حد سے نہ بڑھاو جیسے ...


القرآن: يٰٓاَهْلَ الْكِتٰبِ لَا تَغْلُوْا فِيْ دِيْنِكُمْ...[النساء:١٧١]
اے اہل کتاب اپنے دین کے بارے میں حد سے نہ گزر جاؤ...
اس کی تفسیر_ابن_کثیر میں حدیث_بخاری:
حَدَّثَنَا الْحُمَيْدِيُّ ، حَدَّثَنَا سُفْيَانُ ، قَالَ : سَمِعْتُ الزُّهْرِيَّ ، يَقُولُ : أَخْبَرَنِي عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ ، عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ سَمِعَ عُمَرَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ ، يَقُولُ : عَلَى الْمِنْبَرِ سَمِعْتُ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، يَقُولُ : " لَا تُطْرُونِي كَمَا أَطْرَتِ النَّصَارَى ابْنَ مَرْيَمَ فَإِنَّمَا أَنَا عَبْدُهُ ، فَقُولُوا : عَبْدُ اللَّهِ وَرَسُولُهُ " .
[صحيح البخاري » كِتَاب أَحَادِيثِ الْأَنْبِيَاءِ » بَاب أَحَبُّ الصَّلَاةِ إِلَى اللَّهِ صَلَاةُ دَاوُدَ ... رقم الحديث: 3213]

ترجمہ : حمیدی سفیان زہری عبیداللہ بن عبداللہ بن عباس سے روایت کرتے ہیں انہوں نے فرمایا کہ میں نے حضرت عمر رضی اللہ عنہ کو منبر پر یہ فرماتے ہوئے سنا کہ میں نے نبی صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم کو فرماتے ہوئے سنا ہے کہ "مجھے اتنا نہ بڑھاؤ جیسے  نصاریٰ (عیسایوں) نے عیسیٰ بن مریم
(کی تعریف میں مبالغہ کیا کہ اللہ کا بیٹا ہی بناکر ان) کو بڑھایا ہے میں تو محض اللہ کا بندہ ہوں تو تم بھی یہی کہو کہ اللہ کا بندہ اور اس کا رسول۔
[صحیح بخاری:جلد دوم:حدیث نمبر 676 (3445) - انبیاء علیہم السلام کا بیان : (585) اس فرمان الٰہی کا بیان کہ اور کتاب میں مریم کا ذکر کیجئے جب وہ اپنے گھر والوں سے جدا ہو گئیں نبذناہ یعنی ہم نے اسے ڈال دیا وہ جدا ہو گئیں شرقیا یعنی وہ گوشہ جو مشرق کی طرف تھا فاجائھا یہ جئت کا باب افعال ہے اور کہا گیا ہے کہ اس کے معنی الجاھا یعنی مجبو و مضطر کر دیا تساقط یعنی گرائے گی قصیا یعنی بعدی فریا یعنی بڑی بات۔ ابن عباس کہتے ہیں کہ نسیاً کے معنی ہیں میں کچھ نہ ہوتی دوسرے لوگوں نے کہا کہ نسی حقیر کو کہتے ہیں ابووائل فرماتے ہیں کہ مریم اس بات کو جانتی تھیں کہ متقی ہی عقل مند ہوتا ہے یعنی بری باتوں سے بچتا ہے جبھی تو انہوں نے کہا کہ اگر تو پرہیز گار ہے وکیع اسرائیل اور ابواسحق نے براء سے نقل کیا ہے کہ سریا سریانی زبان میں چھوٹی نہر کو کہتے ہیں۔]

[صحیح بخاری:جلد سوم:حدیث نمبر 1745 - حدیث متواتر - جنگ کرنے کا بیان : (50) شادی شدہ عورت کو زناء سے حاملہ ہونے پر سنگسار کرنے کا بیان]

تخريج الحديث
 م طرف الحديثالصحابياسم الكتابأفقالعزوالمصنفسنة الوفاة
1لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى فإنما أنا عبد الله ورسوله فقولوا عبد الله ورسولهعبد الله بن عباسالمعجم الأوسط للطبراني19791937سليمان بن أحمد الطبراني360
2لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى ابن مريم فإنما أنا عبده فقولوا عبده ورسولهعبد الله بن عباسالسابع عشر من الفوائد المنتقاة للحرمي13---أحمد بن بهرام الحرمي330

شواهد الحديث
 م طرف الحديثالصحابياسم الكتابأفقالعزوالمصنفسنة الوفاة
1لا تطروني كما أطرت النصارى ابن مريم فإنما أنا عبده فقولوا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابصحيح البخاري32133445محمد بن إسماعيل البخاري256
2لا تطروني كما تطري النصارى عيسى ابن مريم ولكن قولوا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابسنن الدارمي26992784عبد الله بن عبد الرحمن الدارمي255
3لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى ابن مريم فإنما أنا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابمسند أحمد بن حنبل152155أحمد بن حنبل241
4لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى ابن مريم فإنما أنا عبد فقولوا عبده ورسولهعمر بن الخطابمسند أحمد بن حنبل162165أحمد بن حنبل241
5لا تطروني كما أطري ابن مريم وإنما أنا عبد فقولوا عبده ورسولهعمر بن الخطابمسند أحمد بن حنبل322333أحمد بن حنبل241
6لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى بن مريم فإنما أنا عبد فقولوا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابصحيح ابن حبان418413أبو حاتم بن حبان354
7لا تطروني كما أطري ابن مريم فإنما أنا عبد فقولوا عبد الله ورسوله ثم إنه بلغني أن فلانا منكم يقول والله لو قد مات عمر لقد بايعت فلانا فلا يغرن امرءا أن يقول إن بيعة أبي بكر كانت فلتة فتمت فإنها قد كانت كذلك إلا أن الله وقى شرها وليس فيكم من تقطع إليه الأعنعمر بن الخطابصحيح ابن حبان419414أبو حاتم بن حبان354
8لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى ابن مريم فإنما أنا عبد فقولوا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابصحيح ابن حبان63746239أبو حاتم بن حبان354
9لا تطروني كما أطرت النصارى ابن مريم فإنما أنا عبد فقولوا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابالمدخل إلى السنن الكبرى للبيهقي419535البيهقي458
10لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى ابن مريم فإنما أنا عبد فقولوا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابمسند أبي داود الطيالسي2324أبو داود الطياليسي204
11لا تطروني كما أطرت النصارى ابن مريم فإنما أنا عبده فقولوا عبده ورسولهعمر بن الخطابمسند الحميدي2927عبد الله بن الزبير الحميدي219
12لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى ابن مريم فإنما أنا عبده ولكن قولوا عبده ورسولهعمر بن الخطابالبحر الزخار بمسند البزار210194أبو بكر البزار292
13لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى ابن مريم ولكن قولوا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابمسند أبي يعلى الموصلي145153أبو يعلى الموصلي307
14لا تطروني كما أطري عيسى ابن مريم فإنما أنا عبد فقولوا عبد الله و رسولهعمر بن الخطابمسند الموطأ للجوهري93190الحسن بن علي الجوهري381
15لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى ابن مريم فإنما أنا عبده فقولوا عبد اللهعمر بن الخطابالجامع لمعمر بن راشد113420524معمر بن راشد الأزدي154
16لا تطروني كما أطرت النصارى ابن مريم إنما أنا عبد الله فقولوا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابمعجم الشيوخ لابن جميع الصيداوي114111ابن جميع الصيداوي402
17لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى ابن مريم فإنما أنا عبد فقولوا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابالمعجم المختص بالمحدثين الذهبي22---الذهبي748
18لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى ابن مريم فإنما أنا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابالمعجم المختص بالمحدثين الذهبي107---الذهبي748
19لا تطروني كما أطرت النصارى ابن مريم فإنما أنا عبد فقولوا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابأحاديث عن شيوخ أبي محمد البعلبكي60---عبد القادر بن علي بن محمد البعلبكي471
20لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى ابن مريم فإنما أنا عبد فقولوا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابالثالث من معجم شيوخ الدمياطي34---عبد المؤمن بن خلف الدمياطي705
21لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى بن مريم فإنما أنا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابالخامس من معجم الشيخة مريم3---ابن حجر العسقلاني852
22لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى ابن مريم فإنما أنا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابالمعجم اللطيف13---شمس الدين الذهبي748
23لا تطروني كما أطرت النصارى ابن مريم إنما أنا عبد الله فقولوا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابمعجم الشيوخ لتاج الدين السبكي138---السبكي771
24لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى بن مريم فإنما أنا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابمعجم الشيوخ لتاج الدين السبكي139---السبكي771
25لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى بن مريم فأنا عبد فقولوا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابالمهروانيات والفوائد المنتخبة الصحاح والغرائب ليوسف بن محمد4443يوسف بن محمد المهرواني468
26لا تطروني كما أطرت النصارى ابن مريم فإنما أنا عبد فقولوا عبده ورسولهعمر بن الخطابفوائد ابن الباغبان33محمد بن عمر الباغبان559
27لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى ابن مريم فإنما أنا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابحديث التقي بن المجد11محمد بن عيسى البعلبكي768
28لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى ابن مريم فإنما أنا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابجزء منتقى من حديث تقي الدين البعلي1---تقي الدين البعلي699
29لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى ابن مريم ولكن قولوا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابالأحاديث المائة للحافظ العلامة محمد بن علي بن طولون7---محمد بن علي بن طولون953
30لا تطروني كما أطرت النصارى ابن مريم إنما أنا عبد فقولوا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابشرح السنة35873681الحسين بن مسعود البغوي516
31لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى ابن مريم فإنما أنا عبد فقولوا عبده ورسولهعمر بن الخطابتفسير القرآن لعبد الرزاق الصنعاني35553642عبد الرزاق الصنعاني211
32لا تطروني كما أطرت النصارى ابن مريم إنما أنا عبد فقولوا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابالشمائل المحمدية للترمذي317331محمد بن عيسى الترمذي279
33لا تطروني كما أطرت النصارى ابن مريم فإنما أنا عبد فقولوا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابدلائل النبوة للبيهقي2262---البيهقي458
34لا تطروني كما أطرت النصارى ابن مريم إنما أنا عبد فقولوا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابالأنوار في شمائل النبي المختار429---الحسين بن مسعود البغوي516
35لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى بن مريم فإنما أنا عبد فقولوا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابالثقات لابن حبان351 : 164أبو حاتم بن حبان354
36لا تطروني كما أطرت النصارى ابن مريم فإني أنا عبد فقولوا عبده ورسولهعمر بن الخطابتاريخ دمشق لابن عساكر22434 : 66ابن عساكر الدمشقي571
37لا تطروني كما تطري النصارى عيسى بن مريم ولكن قولوا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابتاريخ دمشق لابن عساكر22444 : 66ابن عساكر الدمشقي571
38لا تطروني كما أطري عيسى بن مريم فإنما أنا عبد فقولوا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابتاريخ دمشق لابن عساكر22454 : 67ابن عساكر الدمشقي571
39لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى بن مريم ولكن قولوا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابتاريخ دمشق لابن عساكر22464 : 67ابن عساكر الدمشقي571
40لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى بن مريم فإنما أنا عبده فقولوا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابتاريخ دمشق لابن عساكر22474 : 67ابن عساكر الدمشقي571
41لا تطروني كما أطرت النصارى ابن مريم فإنما أنا عبد الله فقولوا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابتاريخ دمشق لابن عساكر22484 : 67ابن عساكر الدمشقي571
42لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى بن مريم فإنما أنا عبدعمر بن الخطابتاريخ دمشق لابن عساكر22494 : 68ابن عساكر الدمشقي571
43لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى بن مريم فإنما أنا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابتاريخ دمشق لابن عساكر22504 : 68ابن عساكر الدمشقي571
44لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى زاد المطيري ابن مريم وقالا فإنما أنا عبد فقولوا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابتاريخ دمشق لابن عساكر22514 : 69ابن عساكر الدمشقي571
45لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى بن مريم فإنما أنا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابتاريخ دمشق لابن عساكر22524 : 70ابن عساكر الدمشقي571
46لا تطروني كما أطري ابن مريم فإنما أنا عبد فقولوا عبد الله ورسوله ثم إنه بلغني أن فلانا منكم يقول والله لو قد مات عمر لقد بايعت فلانا فلا يغترن امرؤ أن يقول إن بيعة أبي بكر كانت فلتة فتمت فإنها قد كانت كذلك ألا وإن الله وقى شرها وليس فيكم من تقطع إليه الأععمر بن الخطابتاريخ دمشق لابن عساكر3027530 : 280ابن عساكر الدمشقي571
47لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى بن مريم فإنما أنا عبده ورسوله فقولوا عبده ورسوله ثم إنه كان من خبرنا أن رسول الله لما توفي تخلفت عنا الأنصار مع سعد بن عبادة وتخلف عنا علي والزبير ومن كان معهما في بيت فاطمة فاجتمع المهاجرون إلى أبي بكر فقلت لأبي بكر يا أباعمر بن الخطابتاريخ دمشق لابن عساكر3027630 : 283ابن عساكر الدمشقي571
48لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى بن مريم فإنما أنا عبد فقولوا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابتاريخ دمشق لابن عساكر5872355 : 83ابن عساكر الدمشقي571
49لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى ابن مريم فإنما أنا عبده فقولوا عبده ورسولهعمر بن الخطابتاريخ ابن أبي خيثمة163968ابن أبي خيثمة279
50لا تطروني كما أطرت النصارى عيسى ابن مريم فإنما أنا عبد الله ورسولهعمر بن الخطابصفوة التصوف679---أبو زرعة طاهر بن محمد المقدسي566

*****************************************************

أَخْبَرَنَا أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ دُحَيْمٍ الشَّيْبَانِيُّ بِالْكُوفَةِ ، ثنا أَحْمَدُ بْنُ حَازِمِ بْنِ أَبِي غَرَزَةَ ، ثنا عَلِيُّ بْنُ قَادِمٍ ، ثنا عَبْدُ السَّلامِ بْنُ حَرْبٍ ، عَنْ يَحْيَى بْنِ سَعِيدٍ ، قَالَ : كُنَّا عِنْدَ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ فَجَاءَ قَوْمٌ مِنَ الْكُوفِيِّينَ ، فَقَالَ عَلِيٌّ : يَا أَهْلَ الْعِرَاقِ أَحِبُّونَا حُبَّ الإِسْلامِ ، سَمِعْتُ أَبِي يَقُولُ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ : " يَا أَيُّهَا النَّاسُ ، لا تَرْفَعُونِي فَوْقَ قِدْرِي ، فَإِنَّ اللَّهَ اتَّخَذَنِي عَبْدًا قَبْلَ أَنْ يَتَّخِذَنِي نَبِيًّا " ، فَذَكَرْتُهُ لِسَعِيدِ بْنِ الْمُسَيِّبِ ، فَقَالَ : " وَبَعْدَ مَا اتَّخَذَهُ نَبِيًّا " . هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الإِسْنَادِ ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ .
[المستدرك على الصحيحين » كِتَابُ مَعْرِفَةِ الصَّحَابَةِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ ... » وَمنْ مَنَاقِبِ أَهْلِ بَيْتِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى ... رقم الحديث: 4771]
ترجمہ : یحییٰ بن سعید سے روایت ہے کہ ہم تھے پاس حضرت علی بن حسین کے ، پس آئ ایک قوم کوفیوں میں سے ، پس کہا حضرت علی (بن حسین) نے : اے عراق والو! ہم سے محبت کرنا اہل اسلام (مسلمانوں) سے محبت کرنا ہے. میں نے سنا اپنے ابو (حضرت حسین بن علی) سے یہ کہتے : فرمایا رسول الله صلی الله علیہ وسلم نے : اے لوگو! مت بلند کرو مجھے میری قدر (مقام) سے اوپر ، پس بےشک الله نے مجھے اپنا بندہ بنایا پہلے اپنا نبی بنانے سے.


شواهد الحديث
 م طرف الحديثالصحابياسم الكتابأفقالعزوالمصنفسنة الوفاة
1لا ترفعوني فوق قدري فإن الله اتخذني عبدا قبل أن يتخذني نبياحسين بن عليالمستدرك على الصحيحين47713 : 175الحاكم النيسابوري405
2لا ترفعوني فوق قدري فإن الله اتخذني عبدا قبل أن يتخذني نبياحسين بن عليإتحاف المهرة4164---ابن حجر العسقلاني852
3لا ترفعوني فوق حقي فإن الله اتخذني عبدا قبل أن يتخذني رسولاحسين بن عليالمعجم الكبير للطبراني28222889سليمان بن أحمد الطبراني360
4لا ترفعوني فوق حقي فإن الله قد اتخذني عبدا قبل أن يتخذني نبياحسين بن عليالذرية الطاهرة النبوية155159أبو بشر الدولابي310



******************************************************
اشکال : جب الله نے اپنے نبی کا خود ہی ذکر بلند کیا ہے ، تو ہم کون ہوتے ہیں اس کو رکنے والے ؟؟؟ القرآن : وَرَفَعْنَا لَكَ ذِكْرَكَ (الم نشرح:4)
ترجمہ : اور تمہارا ذکر بلند کیا.

جواب : اس آیت کا صحیح مفہوم حدیث کی تفسیر میں یوں ہے :
لا أُذكر إلا ذكِرْتَ معي، أشهد ألا إله إلا الله، وأشهد أن محمدا رسول الله.[تفسیر ابن کثیر]
یعنی نہیں میرا ذکر مگر تیرے ذکر کے ساتھ (جیسے) میں شاھدی دیتا ہوں کہ الله کے سوا کوئی معبود نہیں اور میں شاھدی دیتا ہوں کہ محمد  الله کے رسول ہیں.

وقال القرطبي: " وروي عن الضحاك عن ابن عباس قال: يقول له: ما ذُكِرْتُ إلا ذكِرْتَ معي في الأذان، والإقامة والتشهد، ويوم الجمعة على المنابر، ويوم الفطر، ويوم الأضحى، وأيام التشريق، ويوم عرفة وعند الجمار، وعلى الصفا والمروة، وفي خطبة النكاح، وفي مشارق الأرض ومغاربها، ولو أن رجلا عبد الله - جل ثناؤه -، وصدّق بالجنة والنار وكل شيء، ولم يشهد أن محمدا رسول الله، لم ينتفع بشيء وكان كافرا " .
ترجمہ : امام قرطبی (اپنی تفسیر قرطبی میں) فرماتے ہیں: اور مروی ہے حضرت ضحاک اور ابن عباس سے : یہ قول : نہیں میرا ذکر مگر تیرے ذکر کے ساتھ (جیسے) اذان میں ، اور اقامت اور تشہد میں ، اور جمعہ کے دن میں منبر پر ، اور فطر کے دن ، اور أضحى کے دن ، اور ایام تشریق ، اور یوم عرفہ اور جمار کے پاس ، اور صفا و مروہ پر، اور خطبہ نکاح میں ، اور (یہ سب) زمین کے مشرقوں اور مغربوں میں (ہوگا) ، اور اگر کوئی شخص الله جل شانہ کی بندگی کرے اور تصدیق کرے جنّت اور جہنم اور ہر (ایمانیات کی) شئ کی ، مگر نہ دے شاھدی کہ محمد الله کا رسول ہے ، تو اسے نہ نفع دے گی کوئی شئ اور وہ ہوگا کافر.


آنحضرت صلی اللہ علیہ وسلم کا اپنے تئیں سردار کہلانے سے انکار:
حضرت مطرف بن عبداللہ بن شخیر کہتے ہیں کہ میرے والد حضرت عبداللہ نے بیان کیا کہ بنو عامر کا جو وفد رسول اللہ کی خدمت میں حاضر ہوا تھا اس میں بھی شریک تھا چنانچہ جب ہم آپ کی خدمت میں پہنچے تو ہم نے عرض کیا کہ آپ ہمارے سردار ہیں آپ نے فرمایا سردار تو اللہ ہے ہم نے عرض کیا آپ بھلائی و بہتری کے اعتبار سے ہم میں سب سے بہتر ہیں اور بخشش کے اعتبار سے ہم میں سے بزرگ و برتر ہیں آپ نے فرمایا ہاں اس طرح کہو بلکہ اس سے بھی کم درجہ کے الفاظ استعمال کرو یعنی میری تعریف ومدح میں مبالغہ آرائی سے کام نہ لو اور ان صفات کو میری طرف منسوب نہ کرو جو صرف اللہ کی ذات سے مخصوص ہیں تم نے آخر میں جو بات کہی ہے زیادہ سے زیادہ اسی حد تک میری تعریف کر سکتے ہو بلکہ میرے تئیں اس سے بھی ہلکے درجہ کی تعریف کرو تو زیادہ بہتر ہے اور دیکھو شیطان تم کو اپنا وکیل نہ بنائے۔ (ابوداؤد)
[مشکوۃ شریف:جلد چہارم:حدیث نمبر 830 (41364)]
تشریح
لفظ " جری " کے معنی وکیل کے ہیں جو اپنے موکل کا جاری مجری یعنی قائم مقام ہوتا ہے لہذا لا یستجرینکم الشیطن کا مطلب یہ ہے کہ تم میری تعریف ایسے الفاظ اور ایسے انداز میں نہ کرو جس سے یہ معلوم ہوا کہ شیطان لعین نے تمہیں اپنا وکیل و قائم مقام بنا لیا ہے اور تم اس کی وکالت کے طور پر بلاتامل جو چاہتے ہو کہتے چلے جا رہے ہو چنانچہ وہ لوگ سخت گمراہی میں مبتلا ہیں جو ذات رسالت کی منقبت و تعریف میں حد سے زیادہ تجاوز کرتے ہیں اور نبی کو اتنا بڑھاتے ہیں کہ گویا بندے کو اللہ کا درجہ دیدیتے ہیں جیسے مروج مولود کے قصائد نقلیہ میں ایسے الفاظ و بیان اختیار کئے جاتے ہیں کہ جن سے پروردگار کی شان میں بڑی بے ادبی ہوتی ہے۔ بعض روایات میں اس" یستجرینکم" میں یاء کی بجائے ہمزہ ہے اس صورت میں یہ لفظ جری کے بجائے جوات سے ہوگا اور معنی یہ ہوں گے کہ شیطان تم کو میری تعریف میں اس طرح اور بے باک نہ بنا دے کہ غلط سلط اور خلاف حقیقت جو کچھ کہنا چاہو بے جھجک کہنے لگو۔
" سردار تو بس اللہ ہے" سے آپ کا مطلب یہ تھا کہ وہ ذات جو کہ مخلوق کے تمام امور کی حقیقی مالک ہے اور وہ ذات کہ ہر ایک پر فرمانبروائی و حکمرانی کی سزاوار ہے اور جس کے دست قدرت میں تمام تر نظم وتصرف ہے صرف اللہ کی ذات ہے نہ کہ کوئی اور شخص۔علماء نے لکھا ہے کہ آنحضرت صلی اللہ علیہ وسلم کا اس جماعت کی طرف سے اپنے آپ کو سردار کہے جانے کی ممانعت کرنا اس سبب سے نہیں تھا کہ ان لوگوں نے آنحضرت صلی اللہ علیہ وسلم کے تئیں سرداری وسیادت کو ثابت کیا تھا کیونکہ آنحضرت صلی اللہ علیہ وسلم بلاشبہ تمام اولاد آدم کے سردار ہیں بلکہ آپ کی مخالفت کی وجہ یہ تھی کہ ان لوگوں نے آنحضرت صلی اللہ علیہ وسلم کو لفظ سید سردار کے ذریعہ اس انداز مخاطب کیا تھا کہ جس طرح کسی قوم قبیلہ کے سردار کو مخاطب کیا جاتا ہے حالانکہ ان لوگوں کو چاہیے تھا کہ وہ آپ کو لفظ نبی یا رسول اللہ کے ذریعہ مخاطب کرتے جو بشریت کا سب سے اعلی مرتبہ ہے۔

No comments:

Post a Comment